اخبار تعاونی

در حاشیه اولین جلسه هیات مدیره در سال ۱۴۰۳

ایجاد زنجیره تامین زالو در راستای اهداف هیات مدیره تعاونی استان اصفهان رقم خواهد خورد

به گزارش روابط عمومی شرکت تعاونی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان زالوی طبی استان اصفهان، سرکارخانم انارمشک مدیرعامل تعاونی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان زالوی طبی استان اصفهان در حاشیه برگزاری اولین جلسه هیات مدیره در سال ۱۴۰۳ اعلام نمودند، زنجیره تامین زالو شبکه‌ای بین سازمان و تمامي تامین کنندگان که شامل تولید کنندگان و پرورش دهندگان زالوی طبی و اثرگذاران جهت تأمين منابع و مايحتاج، فرآوری، تولید زالو تا تحويل کالا با بهترین کیفیت صادراتی و یا خدمتی تا مصرف کننده نهایی(بیمار یا پزشک) است می باشد.

ایشان فرمودند: زنجیره تامین مراحلی که زالو به عنوان محصول یا خدمتی باید به درستي طی کند تا به مشتری نهایی برسد می نامند، زنجيره تأمين، تمامي اقدامات، فعالیت‌ها، افراد، بنگاه‌ها، شرکت‌ها، اطلاعات و منابع مربوطه را شامل می‌شود و شامل سه یا هفت نفر در کل کشور که دارای برگ مجوز بهره برداری هستند نخواهد شد، چرا که آنان عزیزان هم اگر روزی در راستای صادرات کشور گام بردارند و صادرات رسمی بخواهند انجام دهند باید با نگاه به زنجیره تامین زالو اقدام به سفارش گیری کنند.

دکتر صفوی پور ریاست هیات مدیره تعاونی در ادامه افزودند، صادرات زالو تا امروز به صورت رسمی توسط یک نفر به اتحادیه اروپا انجام شده است ولی مشکلات و چالش های زیادی برای ارسال اورینتالیس ایرانی هنوز وجود دارد.ایشان با شرح اینکه زنجیره تامین شامل پرورش دهندگان، تأمين كنندگان مواد اوليه مزارع، فرآوري كنندگان، تولیدکنندگان، عمده فروشان، انبارها(واحدهای قرنطینه)، شرکت‌های حمل و نقل موجود زنده، مراکز پخشن خرده فروشان شهری می باشد که بایستی با دریافت کد بهداشتی بهسازی و ایجاد شود.

ریاست هیات مدیره تعاونی در ادامه بیان نمودند که : هدف شرکت تعاونی ایجاد زنجیره تامین و طراحی و به اجرا گذاشته خواهد شد، همچنین فعالین این صنعت كه تصميم دارند هزینه‌هایشان را کاهش داده، ریسک‌ها را شناسایی نموده و همچنان در عرصه تجارت رقابتی باقی بمانند باید به این زنجیره بپیوندند.

بنابراين، کلیه فعالیت‌ها از گرفتن یک سفارش تا تأمين مواد اوليه موردنياز آن سفارش زالو، از تحويل زالو و خدمات تا جلب نظر مشتری تا تمركز بر تحقيق و توسعه و بازارسازي زالو، همه و همه در زنجیره تامین زالو تعریف می‌گردد. و لذا، فعالیت‌هایی از قبیل ترقی محصول زالو، بازارسنجي، بازاریابی، بازارسازي، پخش، منابع مالی و خدمات مشتریان، تماماً در زنجیره تامین نهفته است. به همین منظور مدیریت زنجیره تامین یک پروسه حیاتی برای شرکت‌ها و فعالین حوزه زالو چه دارای مجوز و چه فاقد مجوز می‌باشد تا با هزینه‌های کمتری، چرخه تولید پوياتر و كارآمدتري داشته باشند.

در پایان مدیرعامل بیان نمودند به زودی دوره بازآموزی تخصصی زالو برای اعضا به صورت رایگان برگزار می گردد و اطلاعات آن به زودی منتشر خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا